Pagina principala english|
Compania  |  Ştiri - Comunicate  |  Locaţii  |  Conferinte  |  Newsletter  |  Carieră
 
Servicii
Credit Risk Services
Soluţii de Marketing
People Solutions
Managementul Creanţelor
Consultanţă în Management
20/3/2015
În ce condiţii informaţia mai înseamnă astăzi putere?
Printeaza    Trimite e-mail

Articol apărut în www.forbes.ro pe 20 martie 2015.


 
Obişnuiam să spunem că informaţia este putere. În afaceri, acesta este un adevăr de necontestat. Însă, de ceva ani, cantitatea de informaţii a crescut ameţitor şi asta afectează serios capacitatea de procesare şi analiză a acestor informaţii la nivelul unei firme. Oare cum să pui cap la cap toate sursele de informaţii de afaceri şi să extragi esenţa necesară în luarea unei decizii legate de acordarea unui credit comercial, de exemplu?

Există pe piaţă soluţii care şi-au dovedit eficienţa în timp. La nivel internaţional, companii ca Dun & Bradstreet (NYSE: DNB) sunt capabile să consolideze milioane de intrări. Dun & Bradstreet deţine cea mai completă şi exactă bază de date de afaceri, iar calitatea datelor furnizate este asigurată de proceduri elaborate ce garantează că informaţiile puse la dispoziţia clienţilor sunt exacte, complete şi mai ales, consecvente.

Peste 1 milion de de entităţi active

În România, companii ca ICAP România, una dintre cele mai mari firme specializate în informaţii de afaceri, sunt capabile să analizeze şi să sintetizeze un univers al persoanelor juridice de peste 1 milion de entităţi active, din care peste 700.000 sunt societăţi comerciale, iar peste 300.000 sunt persoane fizice autorizate. Registrul Comerţului, ANAF, Ministerul de Finanţe, AEGRM, Monitorul Oficial, Portaljust, BNR, Bursa de Valori sunt surse de informaţii care necesită structurare în funcţie de obiectivele specifice ale unei firme.

De exemplu, din datele furnizate de ICAP România, peste 15.000 de companii înregistrează cel puţin o schimbare pe zi. Zilnic, ICAP România monitorizează 100.000 de companii.

Informaţia este putere doar dacă este structurată

Tot acest efort de analiză şi sinteză este făcut cu o ţintă precisă. Informaţia nu mai înseamnă putere dacă nu este foarte bine structurată. Informaţia de afaceri este extrem de importantă, însă într-o perioada de turbulenţe cum este cea pe care o traversăm încă din 2009, informaţia de afaceri trebuie să aibă ca obiectiv fundamental asigurarea stabilităţii financiare a firmei. Analiza multitudinii de surse fără o capacitate de sinteză complică tot acest demers. Agregarea informaţiei de afaceri într-un sistem de rating permite estimarea calităţii de creditare a companiilor cu privire la capacitatea de rambursare şi, sau, a riscului de faliment într-un orizont de timp de un an. Alexandra Predeanu, Director General ICAP România spune că firma să “furnizează un astfel de rating care se bazează pe analiza informaţiilor comerciale, financiare şi tranzacţionale prezente în sursele oficiale şi pe compararea companiei evaluate cu cele din sectorul de activitate relevant”.

Marketing, Vânzări şi Administrarea riscului de credit

Companiile din România încep din ce în ce mai mult să introducă în vocabularul curent sintagme legate de administrarea riscului de credit. Experienţa ultimilor ani a arătat că strategiile de marketing bine gândite, strategiile de vânzări implementate exemplar, pot păli în faţa unor condiţionări financiare care pot da peste cap foarte uşor luni şi luni de muncă susţinută. Evaluarea bonităţii financiare a partenerilor comerciali este un aspect esenţial în special într-o economie în care presiunea pe margini face că orice dezechilibru să se resimtă dureros în profitabilitatea companiei.

Alexandra Predeanu de la ICAP România, este de părere că “stabilitatea financiară a companiei nu mai este de mult o chestiune aflată doar în grija Departamentului Financiar”. Predeanu consideră că astăzi, Departamentul de Marketing, cel de Vânzări, Operaţiunile şi Producţia, încep să discute serios despre elemente de management al riscului de credit.

Într-adevăr, departamentele de marketing trebuie să identifice profile de clienţi pentru care se pot crea oferte şi produse dedicate efectuând o segmentare de clienţi pe zone de risc. Acelaşi noi încercări se află şi în faţa departamentelor de vânzări. Personalizarea termenilor de plata în funcţie de un comportament financiar anterior face că alegerea de noi clienţi să fie mult uşurată.

Sincronizarea priorităţilor funcţiilor cheie din companii

De fapt, în 2015 este necesară sincronizarea priorităţilor funcţiilor cheie din companii – vânzări, marketing, financiar şi resurse umane. Inovaţie, cota de piaţă, flux de numerar, creanţe, termeni şi condiţii de plata, personal cheie, sunt concepte care trebuie aplicate sinergetic în 2015.

Acest aspect este şi tema centrală a celei de a VI-a ediţii a Conferinţei Anuale de Management al Riscului de Creditare organizată de ICAP România la Hotel Marriott pe 12 Mai. Conferinţa se concentrează pe implicaţiile prognozelor economiştilor pentru nivelul micro, al companiilor, din perspectiva managementului riscului de creditare.

E nevoie de aptitudini speciale pentru dezvoltarea afacerilor

În 2015, economia poate creşte cu mai mult de 2%, fiind susţinută de creşterea cererii interne şi a cererii externe, deşi într-o mai mică măsură. România trebuie să aibă ca prioritate accelerarea creşterii în condiţii de stabilitate financiară. Ţara noastră este însă plasată într-o zona cu o mulţime de incertitudini cu privire la evoluţiile din spaţiul euro. Având în vedere acest context, companiile care operează aici trebuie să apeleze la aptitudini speciale pentru dezvoltarea afacerilor.

Caută
Citiţi ultimele ştiri şi communicate de presă ale ICAP Group

Biroul de Presa
Global City Business Park
Sos. Bucuresti – Nord, nr. 10, cladirea O21, etaj 4
Voluntari, ILFOV – Romania
Tel.: +40760 670 949
Email: icap@icap.ro
Robert Zanescu

 
Politica de Confidenţialitate  |  Broşuri  |  Harta Site
Designed & developed by EXUS | powered by eCentric Copyright © 2008-2017 ICAP GROUP. All rights reserved