Pagina principala english|
Compania  |  Ştiri - Comunicate  |  Locaţii  |  Conferinte  |  Newsletter  |  Carieră
 
Servicii
Credit Risk Services
Soluţii de Marketing
People Solutions
Managementul Creanţelor
Consultanţă în Management
10/3/2017
Ai o afacere? Fă-o profitabilă!
Printeaza    Trimite e-mail

Ai o afacere? Fă-o profitabilă! 5 sfaturi de la specialiști.  Principala temere a managerilor este ca nu cumva, din motive interne sau externe, să ajungă într-o zonă de risc. Numai cine nu a condus o afacere, nu știe că în mediul de business, emoțiile sunt la ordinea zilei. Scopul tău ca manager este să te asiguri că afacerea este stabilă și abia mai apoi profitabilă. Cum  faci asta? Alexandra Predeanu, country manager- ICAP Romania, vine cu soluții.

1. Când poţi spune că o afacere a devenit stabilă şi profitabilă?
Stabilizarea unui business depinde de mulţi factori, de exemplu sezonalitatea serviciilor, posibilitatea de reînnoire a contractelor sau vânzarea punctuală. În măsură în care permite business-ul respectiv, aş spune că stabilitatea intervine cand portofoliul de clienţi este stabilizat şi reînnoirile au loc cu un minim efort al vânzărilor. Profitabilitatea pe de altă parte ţine de apetitul de risc al unei companii. Bineînţeles că profitul poate creşte exponenţial dacă ne asumăm un risc mare dar business-ul se poate închide dacă acel contract riscant nu este plătit sau nu putem livra, avertizează Alexandra Predeanu, country manager- ICAP Romania.

2. Eşti la început şi după şase luni afacerea ta nu merge cum ţi-ai imaginat. Ce ar face un specialist în management?
Oamenii în servicii, infrastructură în producţie. Crearea unei echipe motivate şi ulterior eficientizarea muncii este obiectivul primondial în domeniul serviciilor unde oamenii sunt tot business-ul. În producţie bineînţeles, cel mai mare cost se află în partea de infrastructură şi probabil logistică iar dacă business-ul nu merge bine, ar trebui revăzută lista furnizorilor, recalculate costurile, înţeleasă mai bine piaţă căreia ne adresăm şi eventual schimbarea preţurilor. În general sunt împotriva războiului preţurilor.
Acest lucru poate duce la o “afacere care merge” dar pe termen scurt. Merge dar nu scoatem profit. Vindem mai mult decât competitorii şi avem o cota de piaţă bună dar bani în buzunar nu băgăm. În plus, încep şi ceilalţi să nu mai facă profit pentru că toate preţurile sunt diminuate. Şi atunci înseamnă că am uitat obiectivul principal al unui business, care este profitabilitatea…

3. Care sunt trăsăturile unui manager de succes?
Viziunea. Viziunea presupune foarte multe elemente, printre care cele de baza (o excelentă înţelegere a pieţei şi a clienţilor, o atitudine hands on în care managerul cunoaşte toate procesele companiei şi cum funcţionează fiecare departament) şi cele de fineţe care ţin de cum este comunicată viziunea către angajaţi, clienţi şi furnizori (abilităţi de relaţionare interpersonală şi de comunicare).

4. Ai ajuns la momentul în care amortizarea s-a realizat, cum menţii succesul/profitul? Reinvesteşti banii în afacere?
Profitul este un factor important al unui business dar menţinerea lui este şi mai importantă. Un echilibru bun între banii reinvestiţi în firma şi banii retraşi ca profit este vital. Bineînţeles, mai ales în afacerile locale, având în vedere scăderea recentă a taxelor pe profit, antreprenorii au tendinţa de a retrage banii din business. Însă mereu este important să ţinem minte că dacă nu alimentăm business-ul cu investiţii, el nu se poate dezvolta.

5. Care e principala eroare pe care o fac antreprenorii, în materie de management?
Nu aş putea spune care este principala eroare. Aş putea spune care este eroarea cea mai întâlnită în domeniul nostru, cel financial şi de risc de creditare. Intrarea în rutină este cea mai periculoasă în acest domeniu. Acea zona de comfort în care îmi cunosc clienţii, îmi cunosc furnizorii şi ce pot să păţesc? Aşa am văzut cele mai mari probleme lovind brusc şi zguduind întreaga afacere. Este important ca managerul să menţină o atitudine activă, atentă asupra banilor care vin şi pleacă din firma şi să investigheze sănătatea financiară şi comercială a partenerilor de afaceri la intervale regulate, Alexandra Predeanu, country manager- ICAP Romania.

Caută
Vizitaţi lumea informaţiilor de afaceri creată de ICAP, şi descoperiţi cum poate aceasta contribui la succesul afacerii dumneavoastră!
Global City Business Park
Soseaua Bucuresti-Nord, nr. 10, Cladirea O21, etaj 4
Voluntari, ILFOV - Romania
Tel: +40 21 206 24 60
E-mail: icap@icap.ro
 
Politica de Confidenţialitate  |  Broşuri  |  Harta Site
Designed & developed by EXUS | powered by eCentric Copyright © 2008-2017 ICAP GROUP. All rights reserved